Johku on nopeasti kehittyvä uuden aikakauden verkkokaupankäynnin ratkaisu, jonka ajattelu perustuu tutkittuun asiakkaan päätöksenteon polkuun. Kehitystyössä priorisoimme ominaisuuksia, jotka tarjoavat tuotteille parempaa näkyvyyttä tehokkaasti, nopeuttavat asiakkaan ostopäätöksentekoa, virtaviivaistavat kauppiaan hallintoa sekä mahdollistavat asiakkuuden laajamittaisen hoitamisen. 


Johkun yleiset ominaisuudet

Johku on tapa toimia ja kehittyä

Johku perustuu laajaan tutkittuun tietämykseen asiakkaan päätöksenteosta ja ostamisesta digitaalisessa maailmassa.

Ei enää ATK:ta

Johku kulkee aina mukanasi, sillä se on suunniteltu nykyaikaan mobiililaitteilla käytettäväksi ilman tuskallista "ATK:n" opettelua.

Säästää aikaa ja rahaa

Johku automatisoi useita sellaisia perusprosesseja, jotka muussa tapauksessa veisivät aikaa salakavalasti.

Helppo perustaa

Johku on vaivaton perustaa ja vie ensimmäisessä vaiheessa aikaasi vain noin 15 minuuttia.

Selkeä tilannekeskus

Johkun edistyksellinen tilannekeskus kertoo yhdellä silmäyksellä liiketoimintasi tilanteen. Tämän lisäksi kaikki raporttitiedot ovat saatavissa suoraan vaikka Exceliin.

Online-tuki

Johkun online-tuki palvelee 24/7. Päiväsaikaan tiimimme auttaa mielellään puhelimitsekin, mikäli eteen tulee pulmia.  Tutustu tarkemmin

Integroitu Google Analyticsiin

Johku on intergroitu Google Analyticsiin. Annettuasi asetuksissa UA-avaimen, seurantadataa alkaa kertymään ostamisesta.

Suoraviivainen tuotteiden hallinta

Johkun tuotteiden hallinta on pyritty tekemään mahdollisimman helpoksi. Tuotteen kaikki tiedot sijaitsevat yhdessä paikassa, joten kauppiaan ei tarvitse muistaa säätää useasta eri paikasta yhtä aikaa. 

Tuotteistamisen helpottaminen

Kun tuotteita myydään verkossa, on ensiarvoisen tärkeää huolehtia siitä, että tuotteesta kerrotaan oikein ja oikeilla tiedoilla. Sisältö, jonka Johku pyytää tuotteesta täytettäväksi, on siellä tarkoituksesta.

Ammattilaisia varten olemme myös tehneet Google Tag Manager -integraation. Tämä mahdollistaa edistyksellisemman Internet-markkinoinnin säädön ja seurannan esim. Google- ja Facebook-mainonnasta aina tilauksen syntymiseen.

Johku voi toimia Hotellinx-hotellin hallintajärjestelmän verkkokauppana hakien huoneiden saatavuuden suoraan Hotellinxista. Hinnottelu ja tuotteiden esittely tehdään Johkun puolella, jolloin samaiset huoneet sisältöineen, saatavuuksineen ja hintoineen voidaan viedä kätevästi vaikka ulkoisiin kanaviin. Luonnollisesti kaikki Johkun erityisominaisuudet (esim. ristiinmyynti) ovat hotellin käytettävissä. Kun kauppaa syntyy, kaikki tilauksen tiedot siirretään automaattisesti Hotellinxiin.

MyAllocator-kanavahallinta (Channel Manager) kytkee majoituskohteen yli 70:een ulkomaiseen online-matkatoimistoon (OTA).

Zapier-integraatio yhdistää Johkun yli 800 muuhun järjestelmään. Tämä mahdollistaa aivan uudenlaisten tehokkaiden työprosessien muodostamisen.

Johkuun on toteutettu tarvittavat taustatoiminnallisuudet erilaisten taustajärjestelmien integrointia varten. Mikäli haluat käyttää omaa olemassa olevaa järjestelmääsi hallinnossa ja hyödyntää Johkun pitkälle vietyjä toiminnallisuuksia, kannattaa olla yhteydessä. Katsotaan, millainen API järjestelmälläsi on. 

Johku puhuu lähtökohtaisesti useita kieliä. Johku on myös kytketty tehokkaaseen lokalisointimoottoriin. Tämä käytännössä tarkoittaa sitä, että kun tarve kieliversioon tulee eikä sitä löydy Johkun olemassa olevista valikoimista, me käännätämme sen. Julkaisu ei vaadi meiltä teknisiä toimenpiteitä. Jos toivottu kielipari on harvinainen, voi käännöstyöstä aiheutua joitakin kustannuksia asiakkaalle.

Kaikki raakadata tilauksista, tositteista ja varauksista on vietävissä ulos Johkusta Excel-formaatissa. Voit siis synnyttää tietoa ilman rajoja.

Tuotteiden esittely ja myynti

Tämän päivän maailmassa ihmiset ovat keskellä kasvavaa tietovirtaa, joka synnyttää ihmisille jatkuvana virtana erilaisia hetkiä. Monet näistä hetkistä voivat toimia laukaisimina jonkin tuotteen tai palvelun hankkimiseksi, varsinkin silloin kun hetki kohtaa onnistuneesti ihmisen tarpeen kanssa. Lähtötilanteessa ihmisellä on ensimmäisenä mielessä muutamia vaihtoehtoja. Tätä harkintalistaa hän lähtee täydentämään tiedonhankinnalla, jonka myötä hankintavaihtoehtojen määrä monesti jopa tuplautuu. Päästäkseen tämän potentiaalisen asiakkaan harkintalistalle, on tuotteen tai brändin onnistuttava ensikohtaamisessa. 

Tuoteupotukset sivustolle kuin sivustolle

Tuoteupotukset (ostoprosessi) suoraan olemassa olevalle sivustolle tekevät ostamisesta nopeaa ja vaivatonta. 

Monipuolinen Johkun kauppapaikka

Johkun kauppapaikka tarjoaa valmiin verkkokauppasivuston, jonka avulla pääsee nopeasti liikkeelle. Johkun kauppapaikka löytyy aina osoitteesta johku.com/kaupantunnus.

Ristiinmyynti

Jokainen Johku-kauppias voi myydä myös toisen kauppiaan tuotteita. Tämä mahdollistaa aivan uudenlaisen yhteistyön, jossa jokainen voi markkinoida ja myydä myös kumppaniensa ratkaisuja ja tuottaa suoraa tulovirtaa.

Ehdollinen ryhmäostaminen

Ryhmäostaminen mahdollistaa tuotteiden ja palvelujen myynnin ilman ostamiseen liittyvää riskiä ostajalle tai myyjälle.

Täysin integroidut Suomi-matkailun palvelut

Johku on täysin integroitu Gofinland.fi ja Retkipaikka.fi -palveluihin. Johkusta välittyy palveluihin kaikki tuotetieto ja ostoprosessi on reaaliaikainen.
Tutustu palveluihin

Channel manager - vältä tuplabuukkaukset

Channel Manager kytkee majoituskohteesi maailman johtaviin online-matkatoimistoihin (OTA).
Tutustu kanaviin

Jokaisella tuotteella on oma QR-koodinsa, joka mahdollistaa tuotteiden ostamisen suoraan kohteessa tai vaikka esitteeltä.     

Johkun yksityinen kauppapaikka on oivallinen tilanteeseen, jossa asiakkaalle on tehty omat tuotteet erityishinnoittelulla. Yksityiselle kauppapaikalle kirjaudutaan ennakkoon määritellyillä tunnuksilla.

Saatavuushaku on yksi Johkun liitännäisistä, joka helpottaa useista samantyyppisistä tuotteista tehtävää vapaiden päivien hakua. Saatavuushaussa näkyvät tuotteet ovat täysin kauppiaan määriteltävissä.

Tuotteen saatavuudella on luonnollisesti iso merkitys tuotteen myyntiin. Jotta esim. oppailla olisi mahdollisimman helppo hallita saatavuuttaan, olemme tehneet ominaisuuden, jolla opas-resurssin saatavuus haetaan Google-kalenterista. Voi vaikka kytkeä oman henkilökohtaisen kalenterisi resurssiin kiinni, jonka jälkeen Johku myy vain niitä päiviä, joissa kaleterisi mukaan on tilaa.

Johkun omaa kauppapaikkaa on mahdollisuus kustomoida taustakuvalla ja logolla. Tämän lisäksi kauppapaikalle voi luoda sisältösivuja tuotteiden lisäksi.

Suoraviivainen ostamisen prosessi

Mikäli tuote tai palvelu on selvinnyt ensikohtaamisesta voittajana, potentiaalinen asiakas alkaa lähestymään hetkeä, jolloin hän tekee päätöksen hankinnasta. Mitä uniikimpi tuote tai palvelu on kyseessä, sitä suoraviivaisempi ja nopeampi tämä vaihe on. Jos sen sijaan kilpailu kentällä on kovaa, vaihtoehtojen vertailu on kovaa ja ostopäätöstä lykätään ihan jopa pankkiin saakka. Sitä, kun asiakas lopulta konkreettisesti maksaa tilauksensa, me Johkulla kutsumme ensimmäiseksi totuuden hetkeksi asiakkaan päätöksenteon polulla. 

Suoraviivainen ja nopea ostamisen prosessi

Johkussa vaiheiden määrä on minimoitu ja asiakas saatetaan tilaamaan mahdollisimman nopeasti. 

Verkko- ja korttimaksut ilman kuukausimaksua

Maksuvälittäjäpalvelut sisältäen suomalaiset verkko- ja korttimaksut (suomalaiset pankit, Visa, MasterCard) vain Johku-kauppiaille kiinteällä 2,5% transaktiomaksulla. Ei kuukausimaksuja. Palvelun tarjoaa Maksukaista, Paybyway Oy.

Mahtava valikoima maksutapoja

Tuemme johtavia maksuvälittäjiä (Maksukaista, Paytrail, Checkout, Paypal, Stripe, Trustpoint), joilla on maksutavat verkkopankeista ja luottokorteista laskuihin.

Dynaaminen hinnoittelu

Johku tukee edistyksellistä dynaamista hinnottelua vuorokausi-yksikköisille aikamääreisille tuotteille. Käytännössä voit hinnoittella tuotteesi vaikkapa vuorokausitarkkuudella. Tämä dynaaminen hinnoittelu synkronoituu kanavahallinnan kautta ulkoisiin kanaviin (OTA:t), mikäli kanava tukee hinnoittelun muuttamista rajapintatasolla.

Nopeat Johkun omat maksutavat

Johkun omia maksutapoja ovat maksu noudettaessa, ennakkomaksu tilisiirtona ja lasku. Nämä helpottavat kaupan liikkeelle lähtöä, sillä voit alkaa myymään heti ilman ylimääräisiä koukeroita. Johkun omat maksutavat edellyttävät omatoimista myyntireskontran hallintaa eli maksujen seurantaa.

Täysin automatisoitu laskutus ja maksuvalvonta Trust Pointilla

Johku on integroitu Trust Kapital Groupin Trust Point -palveluun, joka automatisoi täysin laskutuksen ja maksuvalvonnan. Johku toimittaa laskuaineiston Trust Pointiin, joka lähettää laskun ja huolehtii maksuvalvonnan kokonaisvaltaisesti. Kauppias voi keskittyä vain seuraamaan, kun hommat hoituvat. 

Kauppias voi rakentaa esim. ryhmille kauppapaikan, josta keräillään tuotteita ostoskoriin ja ne lopulta tilataan avoimena. Käytännössä Johkuun syntyy tilaus, jota kauppias voi alkaa käsittelemään eteenpäin. Avoimen tilaus -prosessin puhuttelun voi rakentaa haluamallaan tavalla eli käytännössä kauppias voi nimetä prosessin vaikkapa tarjouspyynnöksi.

Yksi luotettavan verkkokaupan ominaisuus on ehtojen helppo saatavuus. Pelisäännöt ovat selviä sekä asiakkaalle että kauppiaalle. Johkussa ehdot ovat asiakkaan saatavilla kaikissa ostoprosessin osissa. Tämän lisäksi asiakkaan tulee hyväksyä ehdot ennen kuin tilaus voidaan tehdä ja maksaa. Tällä kauppias varmistaa sen, että asiakas on varmasti tietoinen kaikista tätä sitovista asioista. Ehtojen sisältöä kauppias pääsee muuttamaan helposti ylläpidon puolella. 

Johkun alennuskoodijärjestelmä mahdollistaa kampanjakoodien lisäksi esimerkiksi lahjakorttien toteuttamisen. Ennakkoon myytävät sarjakortit onnistuvat monta kertaa käytettävillä alennuskoodeilla.

Kauppiaan on mahdollista räätälöidä tilaus-napin painamisen jälkeen tulevan kiitos-sivun sisältöjä.

Hintaportaat mahdollistavat henkilömääräsidonnaisen hinnoittelun aikamääreisille tuotteille. Hintaportaiden määrää tai nimeämistä ei ole rajattu mitenkään.

Tilauksen hallinta ja asiakasviestintä

Ostopäätöksen jälkeen asiakas jää odottomaan sitä hetkeä, kun hän pääsee kokemaan ostamansa tuotteen tai palvelun. Mitä isomman päätöksen asiakas on tehnyt maksaessaan tilauksen, sitä merkityksellisempi on odotusajan vaikutus seuraavaksi tulevaan tuote- ja palvelukokemukseen. On tärkeää, että kauppiaalla on kaikki tarvittavat työkalut saatavilla, jolla tämä voi hallita tilauksen toimittamisen onnistuneesti sekä viestiä tehokkaasti asiakkaan suuntaan.

Selkeä yleisen tason asiakasviestintä

Johkun yleisen tason viestintä kattaa kaikki asiakkaan kannalta keskeiset viestit, kuten tilausvahvistukset, maksuvahvistukset ja käsittelyvahvistukset. Nämä kaikki ovat kokonaan kauppiaan muokattavissa.

Muokattavat tuotekohtaiset vahvistusviestit

Johkun tuotteisiin voidaan kytkeä ajastettua viestintää lähtemään automaattisesti aina, kun tuote tilataan. Tämän mahdollistaa esimerkiksi sähköisten ohjekirjojen toimittamisen tilauksen yhteydessä tai vaikkapa majoituskohteen oman, kaikki tarvittavat erityispiirteet sisältävän varausvahvistuksen lähettämisen asiakkaalle heti maksun jälkeen.

Kattava varaustenhallinta

Johkun oman varaustenhallinnan yleisnäkymä kertoo nopeasti, mitä tapahtuu seuraavaksi. Mikä tuote ja resurssi on varattu ja kuka on varannut. Voit myös tarkastella useilla muilla ryhmittelytavoilla, tarkalla aikajänteellä tai vaikka hakea hakutermeillä. Varaukset on myös vietävissä Zapier-intergraation kautta vaikkapa moderniin projektinhallintajärjestelmään tai kalenteri-ratkaisuun. 

Johku on integroitu Zapier-palvelun kautta lukuisiin erilaisiin markkinointiautomaatioratkaisuihin. Käytännössä voit esimerkiksi kytkeä juuri tulleen asiakkaan uutiskirjeesi tilaajaksi.

Aikamääräisiin tuotteisiin ja resursseihin liittyvät varaukset asiakastietoineen voidaan viedä automaattisesti Google-kalenteriin. Tällöin tieto kohteidesi varauksesta kulkee kaikkialle mukanasi esim. älypuhelimessasi.

Varaukset voidaan automaattisesti merkata käsitellyiksi heti varauksen päättymisen jälkeen. Tämä helpottaa tilausten hallintaa, jolloin yhdellä silmäyksellä näkee nopeasti vielä tulossa olevat tilaukset.

Kattava ajastettujen viestien seuranta. Olet aina selvillä siitä, mitä viestiä on menossa minnekin. Lisäksi, jos jostain syystä asiakas ei ole viestiä saanut, voit lähettää sen uudelleen.

Asiakaspalvelu ja tuki

Johku-ajattelussa pidämme asiakkaan ensimmäistä kohtaamista ostamansa tuotteen tai palvelun kanssa toisena totuuden hetkenä. Käytännössä tämä on se hetki, jossa asiakas avaa juuri saapuneen paketin ja alkaa hypistelemään ostamaansa tuotetta. Vastaavasti jos asiakas on ostanut esim. majoittumisen, pihaan saapuminen ja ensivaikutelma majoituskohteesta on se kriittinen hetki. Toinen totuuden hetki määrittää sen,  kokeeko asiakas tehneensä oikean ostopäätöksen vaiko ei.

Ajastettu viestintä ennen varauksen alkua

Johku ajastettu tuote- ja resurssiviestintä mahdollistaa asiakkaalle tehtävän automaattisen viestinnän sähköpostilla ennen varauksen alkua. Esimerkiksi majoituspalveluissa kohde on varattu varsin aikaisessa vaiheessa, jolloin asiakkaalle tulee tyypillisesti viikkoa-kahta ennen varauksen alkua tarve varmistaa, että kaikki on varmasti kunnossa. Sen sijaan, että asiakas ehtii kysymään puhelimitse, voit ennakoida ja palvella Johkulla automaattisesti.

Asiakaspalaute ja suositteluhalukkuus

Mikäli olet ottanut käyttöön Surveymonkey-kyselysovelluksen, voit alkaa kerämään esimerkiksi asiakkaan suositteluhalukkuus-indeksiä (NPS, Net Promoter Score) sekä selvittää tarkemmin, mikä onnistui ja mikä ei. Sinun tarvitsee vain luoda Johkuun ajastettu viesti Surveymonkey-lomakkeen linkillä lähtemään automaattisesti palvelutilanteen jälkeen.

Konsepti yhdistelmälukoille

Mikäli majoituskohteesi tai vuokravälineesi on lukittu yhdistelmälukolla, voit käyttää Johkun ajastettua viestintää koodin lähettämiseen asiakkaalle tekstiviestillä.

Asiakkuuden jälkihoito

Onnistunut tuote- tai palvelukokemus herättää asiakkaassa tunteita, uteliaisuutta, innostusta. Epäonnistunut vastaavasti pettymystä, ahdistusta, jopa vihaa. Nämä tunteet asiakas purkaa jakamalla ne palveluntarjoajalle ja yhä enenevissä määrin omaan sosiaaliseen verkostoon. Sitä hetkeä, jossa asiakas päättää jakaa kokemuksensa ympärilleen, kutsumme kolmanneksi totuuden hetkeksi. Se, millä tavalla päätöksenteon polku jatkuu tästä hetkestä, on vahvasti sidottu jakamisen aiheeseen ja miten esim. palveluntarjoaja kohtaa asiakkaan tässä tärkeässä tilanteessa. Parhaimmillaan asiakkaasta on tullut kanta-asiakas, joka puolustaa. Pahimmillaan asiakas jakaa pahaa oloaan ympäristöönsä aiheuttaen palvelutarjoajalle merkittäviä arvonmenetyksiä.

Tehokas jälkimarkkinointi

Voit käyttää Johkun ajastettuja viestejä suoraan perustason jälkimarkkinoinnissa. Voit lisäksi määritellä järjestelmän laajuisen jälkimarkkinointiviestin, joka lähtee automaattisesti tilauksen käsittelyn jälkeen.

Yhdistä alan johtaviin sähköpostimarkkinointisovelluksiin

Mikäli haluat edistyneempää jälkimarkkinointia, kannattaa Johkun ja esim. Surveymonkeyn tiedot yhdistää Zapier-integraation kautta sähköpostimarkkinointisovelluksessa (kuten Sendinblue tai MailChimp). Tällöin voit mm. räätälöidä jälkimarkkinointia vaikkapa suositteluhalukkuus-indeksin mukaan. 

Johku on matkailuyrittäjän paras kaveri - aina mukana kulkeva järjestelmä, jonka avulla voit myydä palveluja ja tuotteita joko suoraan tai integroitujen ulkoisten myyntikanavien kautta. 

Johku tarjoaa myös erinomaiset keinot seurata ja kehittää sujuvasti liiketoimintaa selkeän kokonaiskuvan antavan ohjauspaneelin ja seikkaperäisen raportoinnin avulla. Johku säästää myös aikaasi automatisoimalla useita matkailutuotteiden myyntiin, varaustenhallintaan ja asiakaspalveluun liittyviä toimenpiteitä. 

Tilaa Johku!

Viimeisimmät päivitykset

Takaisin ylös