Tuotepaketoinnilla kauppiaalla on mahdollisuus suunnitella myytävä kokonaisuus juuri sellaiseksi kuin haluaa. Tuotepaketoinnissa lähdetään siitä, että kauppias tietää, mitä asiakas haluaa ja tarvitsee. Tuotepaketti on yleensä ennalta määrätty yhdistelmä pakollisia tuotteita.
Massaräätälöinnissä, jota tuoteoptiot edustavat, sen sijaan pyritään tarjoamaan asiakkaalle mahdollisuus muodostaa omanlainen kokonaisuus ja yhdistelmä ennalta määrätystä joukosta tuotteita. Tällä voidaan saavuttaa tuotepakettaja parempi kannattavuus laajemman potentiaalisen asiakaskunnan kautta.
Johkussa optioiden myynti on optimoitu asiakkaan päätöksenteon polulla samaan näkymään varsinaisen päätuotteen valinnan ja saatavuuden kanssa. Optioilla ja niiden reaalisaatavuudella on iso vaikutus vertailussa. Lisäksi tällä toimintamallilla päästään korkeampaan lopulliseen konversioon kaupaksi, sillä vaiheistuksesta aiheutuva eroosio jää vähäisemmäksi.
Piilotettu optio on päätuotteeseen automaattisesti kiinnittyvä asiakkaalta piilossa oleva tuote. Piilotetuilla optioilla hallitaan monesti päätuotteen toteutukseen liittyviä tehtäviä tai päätuotteeseen kiinteästi kuuluvia tuotteita, joita ei haluta kommunikoida asiakkaille.
Pakollinen optio on päätuotteeseen automaattisesti kiinnittyvä asiakkaalle näkyvä optiotuote. Pakollisilla optioilla monesti tehdään läpinäkyväksi päätuotteeseen liittyvää paketointia. Esim. hotellimajoitukseen saattaa monesti liittyä kiinteästi aamiainen, joka halutaan kommunikoida asiakkaalle.
Valinnaiset optiot ovat päätuotteeseen asiakkaan ehdollisesti valittavissa olevia lisäpalveluja ja tuotteita. Valinnaiset optiot ovat keino kasvattaa dynaamisesti asiakaskohtaista ansaintaa.
Johkussa optioidenkin myynti perustuu reaalisaatavuuteen. Tällä varmistetaan se, että asiakas pystyy aina aidosti ostamaan eikä pettymyksiä synny. Lisäksi tämä vapauttaa kauppiaalta merkittävän määrän aikaa muuhun tekemiseen, joka nostaa yrityksen kannattavuutta erityisesti pitkällä aikajänteellä.
Optiot voidaan aikatauluttaa suhteessa päätuotteeseen. Aikataulu voi olla sama tai jossain suhteessä päätuoteen alkamis- ja päättymisaikoihin. Optiolle voidaan määrittää tarkka alkaminen ja päättyminen. Lisäksi, option varauksen voidaan laittaa toistumaan päätuotteen varauksen aikana.
Tuoteoptioilla voidaan luoda tuotepaketteja kauppiaan omista tuotteista. Paketit perustuvat sekä päätuotteen että siihen kytkettyjen optioiden yhteissaatavuuteen asiakkaan valitsemalla hetkellä ja osallistujamäärällä. Paketissa voi olla useamman eri arvonlisäverokannan tuotteita, sillä Johku osaa laskea kaiken perustuen kunhunkin tuotteeseen määritellyt verokannan mukaisesti.
Muiden kauppaan kiinnitettyjen Johku-kauppiaiden tuotteita voidaan linkittää tuotteeseen yksittäisinä tuotteina tai tuoteryhminä erikseen lisättäväksi ostoskoriin.
Johku kehittyy kokoajan kauppiaiden ideoiden kautta. Uudet kehityksessä olevat ominaisuudet löydät Johku Ekosysteemistä. Voit myös halutessasi ilmoittaa omia ideoitasi idearekisteriimme, josta ne kulkeutuvat mahdollisuuksien evaluoinnin kautta kehitykseen.