Johkussa seuraat ja hallitset varauksia reaaliajassa. Näet suoraan, mihin tuotteeseen ja resurssiin varaus kytkeytyy ja mille ajalle. Voit tarvittaessa muuttaa varauksen ajankohtaa tai siirtää varauksen toiseen resurssiin.
Johkun Tuotevaraukset-aikajanalta seuraat kauppasi varaustilannetta reaaliajassa. Määrität itse, minkä tuotteiden varauksia haluat seurata. Aikajanalle on valittavissa asetus joko tuntipohjaisten varausten tai vuorokausipohjaisten varausten seurantaan. Voit luoda tarvittaessa useita aikajanoja kauppaasi eri tuotteiden hallintaan.
Aikajanoilta saat helposti luotua asiakkaalle varauksen ja tilauksen klikkaamalla tai maalaamalla vapaa ajankohta aikajanasta. Samaan varauksen voit ottaa useita resursseja samasta tuotteesta.
Agenda listaa haluamiesi tuotteiden alkavat, meneillään olevat ja päättyvät varaukset enintään kuukauden ajalta. Agendan Checkin ja Checkout-toiminnoiilla kirjaat asiakkaan saapuneeksi ja lähteneeksi, mm. majoituskohteissa. Agenda toimii myös hyvänä osallistujien tarkistuslistana vaikkapa retkiin ja kuljetuksiin.
Johkussa voit luoda myös pelkkään resurssiin kytkeytyviä varauksia joissa kohde suljetaan huollon tai oman varauksen vuoksi. Näistä resurssivarauksista ei synny tuotekytkentää, tilausta, myyntiä tai viestintää lainkaan asiakkaalle eikä niitä huomioida raportoinnissa.
Johkun Varauslista listaa automaattisesti kaikki kauppasi varaukset omina riveinään, mukaan lukien resurssien huoltovaraukset. Näet listalta varatut resurssit, ajankohdan, tuotteen sekä tilaajan nimen.
Varauksen tiedot näytetään myös suoraan asiakkaan tilauksella ja tositteella, ja näet suoraan mitä resursseja asiakkaalle on varattuna ja mille ajalle.
Varausta voi muokata niin aikajanan, varauslistan kuin tilauksen tai tositteen kautta. Aikajanalla voit helposti siirtää varauksen resurssista toiseen tai toiselle vapaalle ajankohdalle. Jos varaus on jo maksettu ja siirto vaikuttaa hintaan, voit hyödyntää Johkun Käsittele ennakkomaksuna -toimintoa.
Johkussa voit kirjata asiakkaan sisään ja ulos manuaalisesti itse ja kiinnittää tähän asiakasviestintää vaikkapa tekstiviestien muodossa. Voit myös automatisoida ja tarjota asiakkaillesi tämän prosessin itsepalveluna esim. suoraan tämän kännykkään.
Johkulla on mahdollista rakentaa prosessi ennakkoon onlinena tehtäville pöytävarauksille ja ateriavalinnoilla, joiden käsittelyä jatketaan ravintolassa aina maksamiseen asti. Prosessiin voidaan kiinnittää myös monipuolisesti viestintää eri muodoissa ja parantaa näin asiakaspalvelukokemusta.
Johku kehittyy kokoajan kauppiaiden ideoiden kautta. Uudet kehityksessä olevat ominaisuudet löydät Johku Ekosysteemistä. Voit myös halutessasi ilmoittaa omia ideoitasi idearekisteriimme, josta ne kulkeutuvat mahdollisuuksien evaluoinnin kautta kehitykseen.